Orzeski bieg uliczny

Co to w ogóle jest bieganie

Zacznijmy od początku. 
Definicja mówi, że bieganie to czynność lub ruch polegający na szybkim poruszaniu się do przodu na piechotę.

Różni się to od chodzenia, ponieważ podczas chodzenia jedna stopa jest zawsze na ziemi. Ale przy bieganiu jest moment, w którym obie stopy są nad ziemią. To właśnie sprawia, że prowadzenie działalności ma duży wpływ.

W zależności od rodzaju biegania mogą to być ćwiczenia aerobowe, ćwiczenia beztlenowe lub połączenie obu. Ćwiczenia aerobowe i beztlenowe to dwa podtypy ćwiczeń sercowo-naczyniowych: podczas ćwiczeń aerobowych spożycie tlenu i tętno pozostają stałe przez pewien czas, podczas gdy ćwiczenia beztlenowe obejmują szybkie przypływy energii wykonywane na najwyższym poziomie wysiłku przez krótki czas.

Bieganie jest aerobikiem, jeśli utrzymujesz dość stałe tempo i wydatek energii. Pomyśl o bieganiu na odległość i treningu wytrzymałościowym. Organizm wykorzystuje tlen, aby wytworzyć energię potrzebną do życia. Te treningi są tradycyjnie długimi biegami, spokojnymi biegami i biegami regeneracyjnymi i powinny stanowić większość tygodniowego przebiegu biegacza.

Dzięki bieganiu beztlenowemu, jakim jest sprint, Twoje ciało jest w stanie pracować z dużą intensywnością wykorzystując energię zgromadzoną w mięśniach bez tlenu, a to zwykle trwa od mniej niż sześciu sekund do dwóch minut.
Przeciętny dorosły człowiek potrzebuje co najmniej 16 do 24 tygodni, aby zbudować odpowiednią bazę do wydajnego biegania aerobowego. Po tym bieganie beztlenowe może pomóc poprawić wydajność, zwłaszcza pod względem szybkości.